Tiňkov v cyklistike končí. Saganov šéf po sezóne 2016 predá svoj tím

14.12.2015 Celý región

Las Palmas de Gran Canaria 14. decembra (TASR) - Ruský podnikateľ Oleg Tiňkov po sezóne 2016 odíde z profesionálnej cyklistiky. Majiteľ tímu Tinkoff, v ktorom pôsobí aj slovenský jazdec Peter Sagan, to prezradil v exkluzívnom rozhovore pre portál Cyclingnews. Jeho spoločnosť Tinkoff Bank po konci budúcoročnej sezóny prestane sponzorsky podporovať stajňu a predá ju inému záujemcovi.

Tiňkov vysvetlil, že toto rozhodnutie spravil z obchodných aj osobných dôvodov. Tinkoff Bank ako sponzor po piatich rokoch naplnila svoje marketingové ciele a ruský biznismen je nahnevaný a sklamaný, že nikto nepodporil jeho snahu zmeniť obchodný model profesionálnej cyklistiky a zredukovať závislosť tímov na sponzoroch.

Štyridsaťsedemročný Tiňkov je momentálne s tímom v tréningovom kempe na Kanárskych ostrovoch. Svoje rozhodnutie oznámil jazdcom a ostatným členom stajne ešte v piatok večer. Z cyklistov, ktorí v súčasnosti jazdia za Tinkoff, iba Sagan a Poliak Rafal Majka majú kontrakty aj na rok 2017. Generálny manažér Stefano Feltrin už začal s hľadaním nového sponzora a majiteľa, ktorý by mu pomohol pri získaní trojročnej licencie WorldTour na roky 2017-2020. V prípade, že sa mu to nepodarí, tím zanikne.

"Na rok 2016 sú zabezpečené všetky kontrakty a sponzorské zmluvy, no bude to moja posledná sezóna v cyklistike," priznal Tiňkov v rozhovore pre Cyclingnews. "Dúfam, že ľudia pochopia moje dôvody a uvedomia si, že profesionálna cyklistika stratí chlapíka, ktorý do nej investoval vyše 60 miliónov eur a ktorý tento šport miluje."

V tíme okrem úradujúceho majstra sveta Petra Sagana pôsobia aj ďalší traja Slováci - Juraj Sagan, Michael Kolář a Erik Baška. "Tinkoff Bank päť rokov sponzorovala tím a z marketingového hľadiska je to už dosť. Nie sme globálna banka, ekonomická situácia v Rusku nie je ružová a ľudia na obchodnom oddelení mi hovoria, že sme už dosiahli v cyklistike a športe všetko, čo je možné. V roku 2017 plánujem investovať iba do priamej televíznej reklamy. To je logická, obchodná stránka môjho rozhodnutia. Druhá polovica je komplexnejšia a oveľa viac osobná. Začal som sa cítiť ako Don Quijote. Získal som dojem, že zápasím s veternými mlynmi. V UCI pracujú samí hlupáci. Nikoho nezaujíma budúcnosť cyklistiky, tak prečo by mala mňa?"
 

Vyberte región